6.29.2009

Ain't No Mountain High Enough

(Track by Gaye Marvin)

Listen, baby
Ain't no mountain high
Ain't no vally low
Ain't no river wide enough, baby
If you need me, call me
No matter where you are
No matter how far
Just call my name
I'll be there in a hurry
You don't have to worry
'Cause baby,
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you
Remember the day
I set you free
I told you
You could always count on me
From that day on I made a vow
I'll be there when you want me
Some way,some how
'Cause baby,
There ain't no mountain high enough
Ain't no valley low enough
Ain't no river wide enough
To keep me from getting to you
No wind, no rain
My love is alive
Way down in my heart
Although we are miles apart
If you ever need a helping hand
I'll be there on the double




很晚回家,洗了澡,邊套上衣服邊跟著歌高唱的我,心裡想,隨機播放跳出的第一首就是鼓勵我的話語嗎?此刻的我,確實很容易相信有神;神在冥冥之中指引著我,又一次告訴我不要害怕。我希望自己不要憤世嫉俗地把這樣的情形,設想成「苦難時人比較仰賴宗教給的力量」,我寧願相信,自己是一直被看顧的,只是此刻我把自己的眼睛跟心都擦亮了,因而能真正聽見祂要我聽的。心是靈魂之窗,而思考是一方棉布,我耐著性子以時間作為洗劑,擦拭,直至似乎隱約看清自己想要的風景了。終有一天。

1 則留言:

  1. 可以傳這首歌給我嗎。另外推不要憤世嫉俗。

    回覆刪除